Prawa pacjenta
Prawa pacjenta wynikają z obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, w szczególności z ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (poniżej do pobrania). Zbiór praw pacjenta jest umieszczony w ogólnodostępnym i widocznym miejscu, np. na tablicy informacyjnej w poszczególnych Oddziałach Klinicznych oraz innych jednostkach i komórkach organizacyjnych udzielających świadczeń zdrowotnych.
Pacjent ma prawo do:
- świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej;
- dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych;
- zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza;
- poszanowania życia prywatnego i rodzinnego;
- opieki duszpasterskiej;
- przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
- informacji o swoim stanie zdrowia;
- zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych;
- informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia;
- wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych;
- zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych;
- zgłaszania działań niepożądanych;
- poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych;